Nopeasti markkinoille Kaptas -konseptilla
Asiakastarinat
Kaptaksen kehittämä tuotannon konsepti mahdollistaa lääketeollisuudelle merkittävän kilpailukyvyn parantamisen tilanteessa, jossa tuotteen nopea markkinoillepääsy on ratkaisevaa
Kilpailuvaltti lääketeollisuudelle
Kaptaksen kehittämä tuotannon konsepti mahdollistaa lääketeollisuudelle merkittävän kilpailukyvyn parantamisen tilanteessa, jossa tuotteen nopea markkinoillepääsy on ratkaisevaa. Kaptaksen luomalla konseptilla tuotantolinjoja pystyy rakentamaan ja kehittämään sitä mukaa kun asiakkaan volyymit kasvavat. Patentti suojaa tuoteinnovaatioita vain rajallisen ajan; aika on rahaa.
Älykäs automaatio, tuotantolinjojen modulaarisuus, asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen ja taito konkretisoida tieto toimiviksi ratkaisuiksi on Kaptaksen osaamisen ydintä. Konsepti on hiottu toimimaan tehokkaasti suunnittelusta toteutukseen. Markkinat vaativat lähes poikkeuksetta nopeaa reagointia asiakastarpeisiin. Toimitusaika onkin yksi Kaptaksen ehdottomia valtteja.
Vuoden 2015 keväällä Kaptas teki historiansa suurimman vientikaupan. Yhtiö rakentaa diabeteksen hoitoon liittyvän lääkeannostelijan kokoonpanolinjan. Linja mahdollistaa 15–20 miljoonan kappaleen tuotantokapasiteetin.
Kaupan toteutuminen on merkittävä asia Kaptakselle, kuten koko Pohjois-Karjalan lääketeollisuusklusterille. Itä-Suomeen Pohjois-Karjalaan on vuosien mittaan kehittynyt kansainvälisesti merkittävää alan osaamista. Esimerkiksi Saksassa sekä Tanskan ja Ruotsin yhteisessä biotieteiden klusterissa Medicon Valleyssa tuotannon tehostamisen uudet keinot on otettu innostuneina vastaan.
Kaptaksen osaamista ovat Pohjois-Karjalassa hyödyntäneet muun muassa lääketeollisuuden sopimusvalmistaja Medisize Oy sekä terveydenhuolloin diagnostisia testejä tekevä Medix Biochemica. Yhtiön liikevaihdosta lääketeollisuuden osuus on jo yli 50 prosenttia. Muovi ja metalli sekä elintarvikeala muodostavat toisen vahvan puolikkaan.
Kaptaksella on ISO 9001 -laatusertifikaatti. Kasvavalle ja kansainvälistyvälle yritykselle sertifiointi on tärkeä näyttö laadunhallinnasta läpi koko prosessin. Laadunhallinta varmistaa asiakkaan edun, tuotteille ja palveluille asetettujen vaatimusten täyttymisen.